MECZ POLSKA-ANGLIA ROZGRYWKA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

150x110

Pogoda tym razem zaskoczyła działaczy PZPN. Brak decyzji o zamknięciu dachu, zalanie murawy i odwołanie meczu wywołało prawdziwą burzę w Internecie. Wczorajsze wydarzenie rozegrało się przede wszystkim w mediach społecznościowych – głównie
na Facebooku
.


Na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać. Jeszcze przed decyzją o odwołaniu meczu, sieć dosłownie zalała fala komentarzy i wpisów, które odnosiły się do bieżącej sytuacji. Internet cały czas jest zasypywany „memami”, dowcipami i infografikami.

 Na prezentowanym wykresie widać bardzo wyraźny wzrost wypowiedzi z zużyciem hasła PZPN w dniu odwołanego meczu z Anglią. Dzień wcześniej, na forach internetowych i w serwisach społecznościowych pojawiło się 172 wpisów z hasłem PZPN. W dniu odwołanego meczu i w dniu następnym było ich aż 9830 -  wzrost wynosił więc ponad 5715%. Ponad 85% wypowiedzi miało charakter zdecydowanie negatywny.

 Co ciekawe najczęściej pojawiające się wyrazy w kontekście hasła PZPN w dniach 16 i 17 paźdzernika to m.in.: dach, deszcz, wstyd, zamknąć, stadion, narodowy. Natomiast w dniach 14 i 15 października to m.in.: karta, niestety, piłka, plakat, prezes, Polska.

Najwięcej wypowiedzi internauci umieszczali na Facebooku. Hasło pojawiało się również w znacznej ilości na mikroblogach.

Na Facebooku pojawiło się też nowy fanpage – Basen Narodowy w Warszawie, który tuż po odwołaniu meczu miał prawie 34 000 fanów. Dla porównania fanpage Stadionu Narodowego w Warszawie ma prawie 21 000 fanów…

Sytuacja z odwołaniem meczu Polska-Anglia pokazuje, że internauci w sieci działają błyskawicznie. Dlatego każde wydarzenie powinno zawierać w swojej strategii komunikacyjnej również element komunikacji kryzysowej, w tym również w mediach społecznościowych – mówi Ewa Danielak, Account Manager w agencji public relations - Pegasus PR.

 
 

Pegasus Public Relations jest częścią Pegasus Group, obecnej na polskim rynku od 1991 roku. Grupa ma doświadczenie w projektowaniu oraz realizowaniu kompleksowych strategii komunikacyjnych dla polskich i międzynarodowych klientów z sektorów m.in.: finansowego (BillBird, Pioneer Pekao TFI S.A., Europejski Bank Inwestycyjny), FMCG, budowlanego i wnętrzarskiego, motoryzacyjnego, farmaceutycznego, alkoholowego, obuwniczego, outdoorowergo. Pegasus Group należy do dwóch międzynarodowych sieci zrzeszających niezależne agencje public relations - PRN oraz reklamowe - Interpartners.

 

Dodatkowe informacje:

Ewa Danielak

Pegasus Public Relations

e.danielak@pegasus.pl

kom. +48 605 333 514